Om

Både snack och verkstad

Redan som barn var jag pratsam, frågvis och nyfiken. Mycket av det jag fick veta blev avsnitt i de berättelser jag älskade att skriva. Tidigt nötte jag ut färgband efter färgband på skrivmaskinen.

Det stora människointresset bestod och som 14-åring visste jag att skrivandet skulle bli mitt yrke.

Efter ett helt yrkesliv som journalist har jag blivit specialist på att möta människor och att fånga en historia. Det är fortfarande lika roligt.

Det är inte lika lätt att beskriva mig själv, därför frågade jag människor jag mött i olika sammanhang och så här har de uppfattat mig:
”Positiv, social, empatisk, målmedveten, engagerad och med en förmåga att få vem som helst att öppna sig. Duktig på att få till en bra text med mycket känsla.”

Mitt CV
Skribent & redaktör

Ett spännande drama, ett intressant levnadsöde, artiklar om nya hälsorön, människor i kris eller ett reportage från ett inspirerande hem? Inget ämne är främmande för mig. Med mer än 25 års erfarenhet av arbetet som redaktör och reporter har jag genom åren planerat för material och levererat reportage till allt ifrån lokaltidningens featurebilagor till olika veckotidningar, månadsmagasin och kundtidningar. Några av mina kunder genom åren: Allers, Må Bra, Drömhem & trädgård, Allt om fritidshus, Amelia, Mama, Hus & Hem, Norrbottens-Kuriren, Plaza Interiör och Norrbottens Media.

Jag kan erbjuda allt ifrån enstaka reportage till längre artikelserier och jobbar gärna som redaktör. Oftast samarbetar jag med professionella fotografer, men fotograferar också en del själv.

PR/Content/Storytelling

Det handlar om något så enkelt och svårt som att berätta en god historia och att göra det på ett intressant, lärorikt, informativt eller underhållande sätt. Berättelsen ska förstås vara ärlig och saklig. Det räcker inte med att du vill få något sagt, det gäller att veta hur det ska sägas. Nyhetsredaktörer på tidningar, radio och tv översköljs av pressmeddelanden och nyhetsbrev, se till att ditt budskap inte bara försvinner i det stora flödet. Jag har både koll på hur såväl nyhetsredaktionen som PR-konsulten och kommunikatören jobbar.

Låt din hemsida och Facebooksida bli levande och locka till besök om och om igen genom att erbjuda ett levande forum.

Komplettera din traditionella annonsering med texter som ger ett mervärde för konsumenten.

teckningen

Jag var bara fyra år när min första bildsatta berättelse publicerades i lokaltidningen (som senare kom att bli min arbetsplats i många år).